Kasım 02, 2010

iki kişilik yaşam formuna hazır değilmişim, anladım!

benim cannııımm annem "süürpriiiizz! ben geldim!"şeklinde evime teşrif edince, sanki yıllardır birbirimizi görmüyormuşuzca hasret giderdik, halbuki henüz 1 ay bile olmadı ben adana'dan döneli.
bütün gün kolkola bebek'te turlamamız, alışveriş yapmamız, beraber yemek yememiz, koltukta dibdibe oturuşumuz yetmemiş olacakki bize, gece de koyun koyuna yatmaya karar verdik, evdeki o kadar yatacak yere rağmen.

bendenizin yatağı x large boyutlarında bir yataktır. ozan'ın deyimiyle o yatağa benden 5 tane sığabilir. yorganım yatağımdan da büyüktür. babam üniversiteye geldiğim sene istanbulda bulduğu ilk mağazadan tek kişilik diye almıştı, ama yıllar içinde anladık ki yorgan 2,5 kişilikmiş. hani artık büyük yataklar moda ya, bu da o yataklar için yapılan yorganlardanmış. yıllarca "kızım sen küçüksün ya, yorgan ondan sana büyük gibi geliyor. tek kişilik o." diye savunan babam geçen sene yatağımı değiştirince kabullenmek durumunda kaldı yorganın tek kişilik olmadığını. gerçi şimdi de "ileri görüşlü adamım işte, tahmin ettim senin tek kişilik yatağa sığmayacağını ondan yorganı büyük aldım." diyor ama, neyse.
neyse efenim, baktık saat gece yarısını geçti, biz de koltukta mayışmayı bırakıp yatağa geçtik. ben bir tarafta yatıyorum annem diğer tarafta. yorganın arası açılıyor, soğuk hava geliyor. uyuyamıyorum. olmuyor! anneme yaklaşıyorum, bu sefer de çok haşır neşir oluyoruz, ben yine uyuyamıyorum. olmuyor! kolumu atıyorum annemin koluna çarpıyor, bacağımı atıyorum annemin bacağına çarpıyor. bir türlü rahat edip uyuyamıyorum. olmuyor! kombi kışın en soğuk gününde çalıştırdığımız derecede. evin içi hamam gibi. ama ben yorganımla istediğim yakınlığı kuramadığım için, ona yorgandan çok uyku tulumuymuş gibi davranamadığım için üşüyorum. uyuyamıyorum. olmuyor!  çaprazlamasına cenin pozisyonunda yatmaya alışık olduğum yatağımda düz yatmaya çalışıyorum. uyuyamıyorum. olmuyor!

kısacası, uykusuz geçen bir gece.
ve uykusuz geçen bu gecenin ardından, yatağımla ve yorganımla arama kimseyi sokmak istemediğimi anlamış olmam. 
ister annem olsun ister sevgilim, alsın yorganını gitsin salondaki koltukta uyusun mışıl mışıl. o rahat ben rahat. 
ohh mis!