Temmuz 26, 2010

bugün benim doğum günüm..

bugün benim doğum günüm; küçük bir hediye almak istedim kendime.

yıllar geçsin bugünün üzerinden, yeni yaşanmışlıklar eklensin hayatıma, ve ben bu küçük hediyeye bakayım bu yılı hatırlayayım istedim. 22. yaşımı hatırlayayım.

kazandıklarımı,
kaybettiklerimi,
öğrendiklerimi,
görmezden geldiklerimi,
korkularımı,
kahkahalarımı,
yaptıklarımı,
yapamadıklarımı,
içimde kalanları,
"keşke"lerimi,
"iyi ki"lerimi,
22 yaşındaki beni...

bu sene çok şey yaşadım ben, çok şey öğrendim, çok şey unuttum. büyüdüm, olgunlaştım ama yine de küçük kaldım, yine de çocuk kaldım.

arkadaşım diye sarıldıklarımın öyle olmadıklarını gördüm, "arkadaşım değilmiş demek ki" dediklerimin en yakın dostlarım olduklarını öğrendim. berbat bir dönemin ardından rüyalara yaraşır bir sene geçirdim.

yeni insanlarla tanıştım. hayatıma başkalarını kattım, yeni sayfalar ekledim defterlerime, bazılarını da koparıp attım. önyargılarımı kırdım ben bu sene; insanları yargılamayı bıraktım. kimisini olduğu gibi kabul ettim, kimisini yok saydım.

daha özgür bir sene yaşadım. içimden geçenleri oldukları gibi döktüm. eveleyip gevelemedim söyleyeceklerimi. söyleyemediklerimi de yazdım.

yine çok konuştum, durmadan konuştum. yine çok güldüm, kahkahalarımı arka arkaya patlattım. bazen de çok ağladım, gece 4te ühühühühü diye uyandım.

ben imkan dahilinde olamayan aşkı tattım bu sene, yarına umutsuzca umutla bakmayı öğrendim. hayatımın en mutlu gecesini yaşadım 24ünde mayısın; en lanet gününü kutlamaya gittiğimde. kalp atışlarım 200ü gördü, bacaklarım tir tir titredi. dokunmanın verdiği heyecanı hissettim.

korkaktım ama ben bu sene; aşka karşı korkaktım, sevdiğim adama karşı korkaktım. her yerde vıdı vıdı konuşurken onun yanında sustum. sessizliğim büyüdü, devleşti, kendi sessizliğimden korktum. yapma dedim, sözümü dinletemedim kendime; yap dedim, yine asiydim kendi söylediklerime. ne gidebildim ben ne de kalabildim. ne sevebildim içimden geldiğince ne de vazgeçebildim ondan. takılıp kaldım; böyle mutluydum, böyle mutsuzdum. dengesizliğimden korktum. acının anaforuna doğru süratle sürüklenirken cennetten bir bahçede gibiydim. hissettiklerimden korktum.

bugün benim doğum günüm; küçük bir hediye almak istedim kendime.

ama vazgeçtim; onun yerine kendim için bir dilek tuttum.. daha cesur olmayı diledim, kendime karşı, aşka karşı, hayata karşı daha cesur bir yaş diledim ben bu sene...