Nisan 04, 2010

Bu yazı, geç izlenmiş bir filmin geç kalmış anlatısıdır..

!! Dikkat bolca spoiler içerir !!

'Benim kız arkadaşım, benim sevdiğim kadın düğüne geldi, yediler..'

'Binlerce yıllık insanlık tarihinde kıyamet bana denk geldi arkadaş. Böyle talih olur mu?'
replikleriyle bizi bizden alan film.(biliyorum böyle okuyunca komik olmuyor, ama aslında komik)

Ada: Zombilerin Düğünü

Geçen akşam yapsak yapsak midtermlere çalışmamak için ne yapsak diye düşünürken ev arkadaşım youtube'dan açtığı bir fragmanı izletti, 'sen de beğenirsen izleyelim' diye. Beğenmek ne kelime fragmana da filme de bayıldım.

Olağanüstü bir film mi? Hayır,değil. Oyunculuklar muhteşem mi? Maalesef öyle olduğu söylenemez. Hikaye iyi mi? Boşlukları tamamlarlarsa iyi olabilir.

Peki, neden beğendik biz bu filmi?

Çünkü çok sıcak, çok bizden. Yapılan espriler de, olaylar karşısında verdikleri tepkiler de, ettikleri küfürler de, yaşananlara isyan edişleri de tıpkı bizim gibi. 'Ben de olsam böyle derdim, böyle yapardım' dedirtiyor izleyene, en azından bize dedirtti.

Film, el kamerası tekniği ile çekilmiş. Ve 'Türkiye'nin ilk zombi filmi' sloganıyla yola çıkmış.
Gerek amatör kamera kullanımı, gerek komedi öğeleri gerekse de sıcaklığı, samimiyeti ile olmuş dedirtiyor. Zombi makyajları ise oldukça başarılı, konuyla ilgili epey övgü almışlar zaten; yetkili merci diye düşünebileceğimiz yerlerden.

Filmin senaristleri de, yönetmenleri de ve hatta yapımcıları da Talip Ertürk ve Murat Emir Eren. Bu işe para harcamışlar, zaman harcamışlar, en önemlisi emek harcamışlar. Gişe beklentilerini karşıladı mı bilmiyorum ama iyi ki de yapmışlar.

Sinemayla, tekniğiyle, sanatıyla ilgili konuşursak çok eksik buluruz, doğrudur. Ama arkadaşım biz bu filmi izledik ve kahkahalarla güldük, çok çok güldük.
Bu film bizi çok keyiflendirdi.
'Benim sevgilimi yediler!' repliğiyle de keyiflendirmeye devam ediyor.

Fragmanı izlemek isteyenler için www.adafilmi.com

Filmi izlemek isteyenler için www.dr.com.tr ve d&r mağazaları
dvd fiyatı 19.99 TL vcd fiyatı 10.99 TL